İş Hukuku

Kıdem Tazminatı Son Durum (GÜNCEL)

Kıdem Tazminatı Son Durum (GÜNCEL) Puan: 5 üzerinden 5

Bildiğiniz üzere kıdem tazminatı fonu şuanda yürürlükte bulunan 4857 sayılı İş Kanunu’nda düzenlenmiş olmakla birlikte fiilen fon sistemi hâlâ kurulamadığından yürürlükten kalkmış bulunan 1475 sayılı İş Kanunu’ndaki kıdem tazminatına ilişkin düzenlemeler uygulanmaya devam etmektedir.  Bu sayfada son güncel gelişmeler paylaşılacaktır.

Şuanda uygulanmakta olan eski sisteme göre 1 yıllık kıdemini doldurmuş olan işçiler belirli şartların mevcudiyeti halinde sözleşmenin feshi halinde işverenden kıdem tazminatlarını alabilmektedirler. Ancak yeni kanunda düzenlenen sistemde kıdem tazminatı fonunun kurulması ve işçinin tazminatı bu fondan alması düşünülmektedir.

Son Durum Hakkında

• Kıdem tazminatı fonunun kurulacağını ancak fona ilişkin kanun yürürlüğe girene kadar mülga 1475 sayılı İş Kanun’un daki hükümlerin uygulanmaya devam edeceğini bildiren 4857 sayılı İş Kanunu 10 Haziran 2003 tarihinde Resmi Gazete’de yayınlandı. (Kanun tam metni için bakınız.)
  • Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlı Mehmet Müezzinoğlu 5 Temmuz 2017 tarihinde yaptığı açıklamada kıdem tazminatına ilişkin 14 Temmuza kadar paydaşlara süre verdiklerini, Yüzde 70 oranında uzlaşı beklentilerinin bulunduğunu ve 13 Temmuz’da nihai kararı Başbakan’a götüreceklerini ifade etti. (Haber kaynağı için bakınız.)
  • İşçi sendikalarının kıdem tazminatı fonunun mevcut taslağına karşı oldukları biliniyor. Ancak henüz bir netlik olmadığı gibi Sayın Bakan’ın 13 Temmuz’da konuyu Başbakan’a sunduğuna dair bir haber de basına yansımış değil.

Kıdem tazminatı son durum bu şekildedir. Kıdem tazminatı fonu ile ilgili gelişmeler oldukça bu sayfadan güncellemeleri paylaşıyor olacağız.

Kıdem Tazminatı Fonu Nedir ?

Kıdem tazminatı fonu kısaca işçilerin sözleşmelerinin sona ermesi halinde hak kazanacakları kıdem tazminatının ödeneceği havuz olarak olarak tanımlanabilir. Henüz yasalaşmadığı için ayrıntıları net olmayan kıdem tazminatı fonu uygulamasında işçinin işe başlamasıyla birlikte işveren tarafından fona belirli bir miktar para aktarılacak ve işten çıkan işçilerin kıdem tazminatı ödemeleri bu fondan gerçekleştirilecek. Mevcut sistemde işçinin kıdem tazminatına hak kazanabilmesi için sözleşmenin işçi bakımından haklı nedenle feshedilmiş olması şartı aranırken yeni sistemde haklı nedenle fesih şartının aranmayacağı ancak işçinin kıdem tazminatını çekebilmek için 15 yıl beklemesinin gerekeceği ifade edilmektedir.

Kıdem tazminatı fonunun uygulama ayrıntıları henüz daha netleşmediği gibi işçi sendikaları ile hükumet arasında bu konuda önemli bir çekişme bulunmaktadır. İşçi sendikaları mevcut haliyle kıdem tazminatı fonuna karşı çıkmaktadırlar. Her ne kadar uzun bir süre geçmesine rağmen uygulamaya konulamamış bir taslak olarak karşımızda dursa da fonun hayatımıza girip girmeyeceği önümüzdeki süreçte belli olacaktır.

Peki kıdem tazminatı fonu hakkında siz ne düşünüyorsunuz ?

Yorumlarınızı aşağıya eklemeyi unutmayınız!

Yorum Yap veya Soru Sor !

Bildirimleri Aç!
Bildir